Outback 2015 bemutatkozott Európában

Olvasóink értékelése:  / 13
ElégtelenKitűnő 

A vadonatúj Subaru Outback modellben mutatkozik be az EyeSight vezetősegítő technológia

Az első Outback 2015 Magyarországon is megfordult! Film

 Brüsszel, 2014. november 1. – A Subaru Europe, a Fuji Heavy Industries leányvállalata büszkén mutatja be a vadonatúj Subaru Outback modellt, amelyben EyeSight vezetősegítő technológia működik. Az európai piacon most először megjelenő rendszerkifejlesztése a Subaru legfontosabb előrelépése a baleset-megelőzés terén, mióta a vállalat bevezette autóiban a Szimmetrikus Összkerékhajtást.

 

Az első Outback 2015 Magyarországon is megfordult! 


 EyeSight vezetősegítő technológia (Bővebben a Honlapon: Subaru/Technika/EyeSight)

A Japánban 2008 májusában bemutatott EyeSight technológia a legelső olyan rendszer, ami sztereo kamerával érzékeli a mozgó útakadályokat, vagyis a járműveket, a gyalogosokat és a kerékpárosokat, illetve a statikus tárgyakat, például a vasúti sorompókat vagy a sávelválasztó elemeket. A berendezés a Subaru mérnökeinek hosszas kutató- és fejlesztőmunkája eredményeként született meg, akik már a nyolcvanas évek végétől számos technológiát (például milliméter hullámhosszú radarokat és lézerradarokat) próbáltak ki és építettek be a japán Subarukba. A vadonatúj Subaru Outback modellben bemutatkozó EyeSight technológia az elmúlt 25 év során kifejlesztett megoldások legmodernebb változata. A korábbi rendszerrel összehasonlítva az európai piacon most megjelenő EyeSight- változatban teljesen átdolgozott sztereo kamerák működnek, amelyeknek mintegy 40 százalékkal szélesebb látószöge és nagyobb hatótávolsága révén tovább javul a baleset-megelőzés hatékonysága, és csökken a vezető terhelése.

Az autó előtti forgalmat két, a belső visszapillantó tükör tövébe beépített nagy felbontású CMOS¹ színes kamera figyeli, mintegy kiegészítve a vezető szemeit. A Subaru alapfilozófiája, hogy az irányítás mindig a vezető kezében összpontosul, így az EyeSight nem helyettesíti az autóst, és nem működik önálló rendszerként; a berendezés folyamatosan figyeli a forgalmat, és jelzi a vezetőnek, ha közelgő veszélyhelyzetet észlel, jelentősen csökkentve ezzel a balesetek bekövetkeztének esélyét.

A motorral, a váltóművel és a fékrendszerrel összehangoltan működő EyeSight akkor lép működésbe, ha az autós nem reagál a vészjelzésre, nem kezd elkerülő manőverbe, nem vészfékez, vagy éppen egyáltalán nem lép a fékpedálra. A rendszer a forgalom ritmusát is figyeli, és ennek megfelelően szabályozza az autó sebességét. Más rendszerekkel ellentétben – amelyek észlelik az esetleges útakadályokat –, az EyeSight rendkívül kifinomult szoftvere nemcsak észleli, hanem azonosítja is ezeket az akadályokat, minden lehetséges szempontból kiértékelve a lehetséges veszélyeket, és meghatározva, mi a leginkább célravezető megoldás. A berendezés fény- és hangjelzést ad, és csak akkor avatkozik be, ha a vezető nem a megfelelő módon próbálja elkerülni a veszélyhelyzetet, vagy ha nem reagál időben.

A rendszer funkciói között szerepel az Ütközés Előtti Fékezés figyelmeztető jelzés, az Ütközés Előtti Fékasszisztens, az Ütközés Előtti Gázvezérlés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Kisodródásra Figyelmeztető Rendszer és az Adaptív Sebességtartó Automatika. A berendezés az alapjáratig képes korlátozni a motor teljesítmény-leadását; figyelmezteti a vezetőt, ha az autó imbolyogni kezd a sávon belül, és/vagy kisodródik a sávból; képes az elöl haladó jármű tempójához igazodva tartani, növelni vagy csökkenteni a jármű sebességét 0-180 km/órás sebességtartományban; szükség esetén kiegészítő fékerőt szolgáltat; növeli a kanyarodás sebességét a kitérő manőverek során, és akár 50 km/órás sebességről is automatikusan állóra fékezi az autót.

Az új rendszer európai bevezetésének keretében a Subaru márkaképviseletek megkezdték munkatársaik és kereskedőhálózatuk képzését, és az első bemutatók eredményeképpen eddig sosem látott érdeklődésről és lelkesedésről számoltak be.

Az EyeSight rendszert hasonló lelkesedés fogadta azokon a tengerentúli piacokon is, ahol már korábban megjelent, s ahol a független teszteken kiemelkedően jó értékeléseket kapott. A Nemzeti Ügynökség az Autók Biztonságáért és az Áldozatok Védelméért nevű szervezet által működtetett Japán Újautó-értékelő Program (JNCAP) a múlt héten jelentette be, hogy 9 márka 26 modelljének átfogó tesztje után az EyeSight rendszerrel felszerelt Subaru- modelleket találta a legjobbnak. A Japánban eladott új Subaruk 80 százalékát a vásárlók már ezzel a rendszerrel rendelik meg, hiszen a berendezés több modell opcionális felszereltségi listáján is szerepel.

Idén augusztusban az észak-amerikai Közúti Biztonsági Biztosító Intézet (IIHS – az amerikai autóbiztosítók által támogatott nonprofit szervezet) a legrangosabb biztonsági díjat, a 2014 TOP SAFETY PICK+ (TSP+) címet és a legmagasabb “Élenjáró” biztonsági besorolást (6 pont a 0-tól 6-ig terjedő skálán) ítélte meg az EyeSight rendszerrel felszerelt vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback frontális balesetmegelőző képességéért.

E teszteredményekről a Subaru Europe PR-osztálya vagy a helyi márkaképviseletek PR-osztályai nyújtanak további információt.

¹ Komplementer Fémoxid Félvezető Képérzékelő

 

A vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback

A Subaru Europe azt is örömmel jelenti be, hogy hamarosan megkezdődik az EyeSight technológiával felszerelt vadonatúj Outback európai változatának előzetes értékesítése. Az idei év elején a New York-i Autókiállításon bemutatott modell jövőre a Genfi Autókiállításon is látható lesz.

A Subaru minden kalandra kész SUV-modellje új külső stílust, jelentősen átformált utasteret és még magasabb szintű kényelmet kínál. Az autó sima és csendes futását új akusztikus szélvédő, folyadéktöltésű motorbakok, vastagabb padlóbetétek, a hátsó kerékjáratok belső szigetelése, valamint széles körben alkalmazott zajelnyelő habtöltetek biztosítják. A mérnökök az autó szórakoztató rendszerinek jó részét is továbbfejlesztették. A sportos műszeregység két kerek műszere között egy 5 colos LCD információs kijelző látható, a nagyméretű központi érintőképernyő pedig ugyanúgy kezelhető, mint az okostelefonok és a táblagépek kijelzője. A telefon-kihangosítás és a telefonokon tárolt zenék lejátszása egyszerű, mivel a Subaru STARTLINK rendszer segítségével az okostelefonok összeköthetők az autó saját rendszereivel. A magasabb felszereltségű modellváltozatokban 12 hangszórós harman/kardon audiorendszer működik első központi hangszóróval és hátsó mélysugárzóval, s a 7 colos érintőképernyő SMS küldés/fogadás, valamint I Tune címkézés funkciót is kínál.

A benzinmotoros modellek kisebb tömege, tovább tökéletesített aerodinamikája és Aktív Hűtőrácsa is hozzájárul az autó alacsony CO₂- kibocsátásához. A 2.0D MT, 2.0D Lineartronic és 2.5i Petrol Lineartronic modellváltozatok kombinált CO₂- kibocsátási értéke 145, 159, illetve 161 g/km.

Az alapáron járó Szimmetrikus Összkerékhajtással, az EyeSight vezetősegítő rendszerrel és a dízel- és benzinüzemű boxermotoros Lineartronic változatokhoz extra költség nélkül kínált X-Mode technológiával (Részletes leírás a Renszerről a Honlapon: a Subaru/Technikai információk/X-Mode) a vadonatúj Outback nemcsak napjaink leggazdagabb felszereltségű modellváltozata, hanem európai SUV-zászlóshajónk eddigi legbiztonságosabb variánsa is. 

A színválaszték:

 

   cristal black silica 

  cristal white pearl

  Ice silver metallic

  Lapis blue pearl

  tungsten metallic

 

  venetian red pearl

  Twilight blue matallic

  vildernes green

Fotók

 

Jelentkezz be!

Aktuális események

Eseménynaptár

Előző hónap Március 2017 Következő hónap
H K Sz Cs P Szo V
week 9 1 2 3 4 5
week 10 6 7 8 9 10 11 12
week 11 13 14 15 16 17 18 19
week 12 20 21 22 23 24 25 26
week 13 27 28 29 30 31