Subaru Libero

Olvasóink értékelése:  / 12
ElégtelenKitűnő 

Subaru Libero

 

 

 

Subaru Libero - MY91-96

Tehát Libero alias Mikrobi.... Letörlök néhány nosztalgikus könnycseppet.. :)))

A kezdetek: Az első autóm elsőkerék-hajtású volt és amikor egyik télen fél napig ástam magam egy gyalogsági ásóval a hóból, úgy döntöttem, legközelebb összkerekes autót veszek.

Az újságokat lapozgatva, internetet bújva láttam egy képet róla és nagyon megtetszett. Mi több, a helyi autósügynökségeket járva meg is láttam egyet. Megnéztem és meg is vettem rögtön. Ez egy 1986-os évjáratú 997 cm3 változat volt. Ideális családi autó. A hétszemély szállíthatósága általában elég, akárhová indul az ember és akkor még néhány csomagnak is van hely. 3 évig volt nálam, tevékenységének köszönhetoen rengeteg emlékem maradt, hiszen bejártam vele a fél országot, hóban - sárban - napsütésben. Készítettem egy kis összegzést, amolyan kedv csinálónak:

Előnyök: Az utastér variálhatósága. A három üléssorból a két hátsót minden irányban lehet dönteni, ennek következményeként, ha szükség van rá akkor nagyszerű ágyat produkál, amit nem egyszer irigyeltek tőlem a sátrazók, ha kell le lehet fektetni a padlóra és hatalmas rakteret ad. Hordtam vele a hullámpalától kezdve a majd 3 méteres vascsőig mindent. Jól jött, akkor is, ha épp öten-hatan megindultunk túrázni. Mindennek volt helye. Kívülről nevetségesen kicsi, de belülről meglepően nagy. Persze nem tökéletes a komfort, de hát kompromisszumokat kell hozni. Valamiért valamit. Nekem tetszett a hatalmas tetőablak is. Ha teljesen elhúztam, derékig lóghattam ki rajta... A kicsi háromhengeres 1000 cm3 motor, nem egy versenyerőmű, de a nyomatéka már alacsony fordulaton jelentkezik. Ennek köszönhetően szépen dolgozik 4WD üzemmódban, nem kell pörgetve erőlködni. Ránézésre borulékonynak tűnik, de a padló alá fektetett motor és váltó nagyon jól lent tartja a súlypontot. A kanyarban megdől egy bizonyos fokig, aztán úgy marad a végéig. A havon, a sárban hétköznapi körülmények között nincs akadály. A térdig érő havat nem kell ellapátolni az udvarban. Egy Libero bemegy a garázsba így is... Egy vadász vette meg tőlem, amikor legközelebb találkoztunk, hitetlenkedő arccal közölte, hogy az autó még a tengelyig érő mélyszántásban is elment, amikor tesztelte.

Hátrányok: A padló alá fektetett motor gyújtáselosztója esős időben elég könnyen felvizesedik. Amikor beragasztottam a szellőzőcsövét ez a tünet megszűnt. A másik nagy gond a gyári alvázvédelem hiánya. Ez sajnos nagyon meglátszott az akkor 15 éves autón.

Egyszer kilakatolgattuk, de a következő műszakira újra előjött egy rakás javítani való. Karosszéria elemeket elég nehéz volt beszerezni hozzá, a többi volt a boltokban, bontókban.

Nem örültem neki, hogy el kellet adni, de így alakult. Viszont a márkát megszerettette velem az már biztos…

Holdfénytigris

Ismert tipushibák:

- A bepiszkolódott elosztó és kábelek miatt nem indul be nedves időben (nyár végén meg kell tisztítani).
- Az indítómotorban levő réz kábelek egy része leforgácsolódik, és zárlatot okozva lemeríti az akkumlátort, a hiba nehéz indíthatóság formájában jelentkezik.

 

 

 

Libero 1.2 SDX - SDX-SR

Motor

3 hengeres, vízhűtéses, soros

Löktérfogat

1190cc

Max. Teljesítmény

54LE / 4600perc

Max. Nyomaték

97Nm / 3000perc

Furat x Löket

78mm x 83mm

Sűrítés

9,1 : 1

Max. seb.

128km/h

Gyorsulás 0-100 km/h

n.a.

Fogyasztás - vegyes

7,5 / 100km

Váltó

kézi 5

Hossz x Széles x Magas

3525 x 1415 x 1925 mm

Hasmagasság

195 mm

Tengelytáv

1885 mm

Fordulókör

9,5 m

Saját tömeg

980 - 1030kg

Max tömeg

1600 kg

Meghajtás

hátsó kerék, kapcsolható 4WD

Gumi méret

155 R 13

Tank

40L

 

 

 

Subaru Libero - MY91-96

 

 

 

Libero 1.0

Libero 1.2

Motor

3 hengeres, 4ütemű, vízhűtéses, soros

3 hengeres, 4ütemű, vízhűtéses, soros

Löktérfogat

997cc

1189cc

Max. Teljesítmény

50LE / 5200perc

52LE / 4400perc

Max. Nyomaték

81Nm / 3200perc

97Nm / 3800perc

Furat x Löket

78mm x 69,6mm

78mm x 83mm

Sűrítés

9,5 : 1

9,1 : 1

Max. seb.

120 km/h

120 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h

n.a.

n.a.

Fogyasztás - vegyes

7,7L / 100km

7,75L / 100km

Váltó

kézi 5

kézi 5

Hossz x Széles x Magas

3410 x 1430 x 1900 mm

3425 x 1430 x 1900 mm

Hasmagasság

205 mm

205 mm

Tengelytáv

1805 mm

1805 mm

Fordulókör

9,0 m

9,0 m

Saját tömeg

905 kg

920 kg

Max tömeg

1395 kg

1395 kg

Csomagtér

max 2500 L

max 2500 L

Gumi méret

155 SR 12

155 SR 12

Tank

40L

40L

 

   

 

 

 

 

 Dr. Déry Péter www.lezerdent.hu

Jelentkezz be!

Aktuális események

Szo márc. 25 @ 2:00PM - 10:00PM
2 éves az eSTi Győri, 2017 március 25, szombat
V ápr. 23 @ 1:00PM - 06:00PM
Kakucsring 2017 Április 23-a Vasárnap délután
Szo máj. 13 @ 8:00AM -
Subaru Klub Majális Törökmezőn
Szo jún. 17 @ 8:00AM - 05:00PM
OST XIV Drótszamár Kemping

Eseménynaptár

Előző hónap Április 2017 Következő hónap
H K Sz Cs P Szo V
week 13 1 2
week 14 3 4 5 6 7 8 9
week 15 10 11 12 13 14 15 16
week 16 17 18 19 20 21 22 23
week 17 24 25 26 27 28 29 30