X-Mode az új meghajtásrendszer

Az irányítás új szintje.

Folyton változó világunk számos kellemes és kellemetlen meglepetést tartogat, ám a Subaru folyamatosan kellemes meglepetést tartogat számunkra, az új X-Mode révén a Foresternek és Outbacknek semmi sem jelenthet akadályt.  Az alkalmazott fejlett technológiák révén Ön a Szimmetrikus AWD rendszer minden képességét kihasználhatja, nem beszélve az ereszkedés-szabályozási funkcióról és a fejlett fékrendszerről.

X-Mode

A rendszer szinte bármilyen úton kiemelkedő menetképességekkel ruházza fel az autót. Egyetlen gombnyomás, és az X-Mode átveszi az uralmat a motor, a sebességváltó, az AWD rendszer, a fékek és minden egyéb rendszerelem felett, hogy Ön a rossz minőségű utakon, csúszós felületeken vagy meredek emelkedőkön is maximális magabiztossággal juthasson túl.

FILM

Ez a film nem garancia arra, hogy a  biztonság és a teljesítmény minden vezetési helyzetben azonos a  a filmben példákban. A jármű vezetésére, kérjük, figyelmesen olvassa el  az útmutató tartalmát.

A Filmet az FHI Tengerentúli Advertising Group Fuji Heavy Industries hozta létre.

ERESZKEDÉS-SZABÁLYOZÁS FÉKRENDSZER

Az X-Mode aktiválásakor az ereszkedés-szabályozás funkció automatikusan állandó sebességgel ereszti le a Forestert a lejtőn. A vezető így teljes figyelmét a rá váró manővereknek szentelheti, miközben a Forester fékez helyette.

A modell alapkivitelben négy tárcsafékes fékrendszere hátul kistömegű, alumínium féknyergeket alkalmaz. Az erőteljes, megnyugtató fékteljesítményt nyújtó berendezés blokkolásgátló rendszerét (ABS) elektronikus fékerőelosztó funkcióval szereltük fel, amely terhelt állapotban is optimális megoszlást biztosít az első és hátsó tengelyek között. Vészhelyzetben a Forester vészfékasszisztens és vészfékfelülíró rendszerrel gondoskodik a maximális fékteljesítményről.

A hegymeneti elindulássegítő funkció a legalább öt százalékos emelkedőkön megkönnyíti a biztonságos elindulást, automatikusan aktiválva az elektronikus rögzítőféket, amit csak akkor enged ki, amikor az autó elindult előre. A DIT kivitelen ezeken felül nagyobb, elöl 17, hátul 16 colos, belső hűtésű féktárcsákat találunk, amelyek minden úttípuson jobb fékteljesítményt szavatolnak.

Az új, most bemutatott 2015-ös Outback modellekben már ugyanez az X-Mode rendszer működik.

Funkciók:

 1.. Hill Descent Control (HDC)

Az X-MODE funkciót a Forester 2014-es modellnél mutatták be először. A 2.5i Limited, 2.0XT Premium és minden többi Touring modelleknél alkalmazzák.
Ma már mindegyik  új, 2015-ös Outback modellbe  is beépítik.

Ha az X-mód be van kapcsolva, az elektronikus vezérlés, a motort, a sebességváltót, AWD rendszert, fékeket, VDC-t  és más kritikus fontosságú alkatrészt a rendszer optimalizálja. Az X-MODE csökkenti a potenciális kerék megcsúszát a csúszós felületeken, megkönnyíti a hegymászást a meredek lejtőkön és a vezetést az egyenetlen utakon. Az X-MODE segít növelni a vezetési biztonságot.

Hogyan működik:

X-MODE kapcsoló a középkonzolon jól kézre esik. Megnyomásával egy kontroll lámpa a műszerfalon világít, jelezve, hogy az X-MODE aktív.

Amikor az X-MODE működik, a multifunkciós kijelző mutatja a kormányzási szöget, a vezérelt kerék állapotát, aktiválja az ABS-t és ha szükséges, a Dynamics rendszert (VDC).

Az  X-MODE aktiválható 25 mph sebesség alatt, de csak 18 mph alatt lesz működőképes.

Amikor a jármű sebessége meghaladja a 18 mph-t, az X-MODE már nem működik, kikapcsol.

A Hill Descent Control (HDC-lejtmenetszabályozó) működőképes 12 mph-ig. Hill Descent Control segít megőrizni a jármű induló sebességét, a biztonságosabb manőverezést menet közben a  meredek lejtőn lefelé.

X-MODE csökkenti a motor teljesítményét a gázpedál a fokozott ellenőrzésével, így ezzel a vezérléssel is a kerekek a jobb tapadását segíti, ha csúszós útfelületen és a durva utakon halad az autó.

Amikor aktiváljuk az X-MODE-t, a kerekek csúszása csökken, a tapadást növeli a motor ellenőrzése, a sebességváltó, az AWD rendszer, fékek, VDC és más kritikus fontosságú alkatrész.

2.. Továbbfejlesztett aktív Összkerékhajtás

Az aktív összkerékhajtási rendszer megtalálható minden 2014-es,  Lineartronic CVT váltóval felszerelt Forester modellekben, függetlenül attól, hogy milyen a motor típusa.
Az összes 2014 áprilisában bemutatott új Outback típusokban már széria felszereltség az X-mode rendszer.

Hogyan működik:

Az  előző generációs aktív AWD elsősorban a bemeneti kerék fordulatszámát érzékelik. A továbbfejlesztett aktív AWD hozzáteszi a VDC rendszer funkcióit, beleértve:

kormánykerékszög állás

legyezőmozgás arány

gázadagolás

Ezen adatok alapján, az X-Mode rendszer  úgy szabályoz, hogy csúszós úton, extrém körülmények között, mint például a vezetés hóval borított utakon, a vezető biztonságosabban tudjon közlekedni.

A továbbfejlesztett aktív AWD segít továbbá abban, hogy Forester gyorsabban  reagáljon  a megváltozott útviszonyokra. Ez segít megőrizni a jármű ellenőrzését a nehéz vezetési körülmények között.

A 2014-es Subaru Forester útmutató  ad néhány jó tanácsot és figyelmeztet, mielőtt az X-üzemmód és a Hill Descent Control funkcióit aktivizálja:

Figyelmeztetések és óvintézkedések az X-Mód működése közben:

Mindig a legnagyobb gondossággal vezess, mert a figyelmetlen járművezetés az X-mód  használata alatt a lejtmenet vezérlő funkció közben könnyen vezethet a súlyos balesethez. Legyen különösen óvatos, és nyomja le a fékpedált, ha szükséges, amikor a vezetés nagyon meredek úton lefelé, lefagyott, sáros vagy homokos utakon történik. Ha nem ellenőrizzük, a jármű sebessége okozhatja a kontroll elvesztését, és az eredmény súlyos baleset lehet.

 Figyelem:

Ha a jármű fel van szerelve X-móddal, téli gumikat, vagy hóláncot kell használni vezetés közben a havas vagy jeges utakon; emellett, a jármű sebességét jelentősen csökkenteni kell.

Egyszerűen az X-mód egymagában nem garantálja, hogy a jármű képes lesz arra, hogy a baleseteket minden helyzetben elkerülje.

Aktiválja az X-módot, ha nagyon csúszós felülettel találkozik alacsony fordulatszámon. Az X-mode aktiválásakor a jármű sebességét jelentősen csökkenteni kell.

Az alábbi óvintézkedéseket be kell tartani annak érdekében, hogy biztosítsák, hogy az X-mód működik megfelelően:

—- Mind a négy kereket azonos méretű, típusú, és a márkájú  gumiabroncsokkal kell felszerelni. Továbbá, a kopásnak azonosnak kell lennie mind a négy gumiabroncson.

—- Tartsa a gumiabroncsok nyomását a megfelelő szinten, ahogy azt a jármű ajtó oszlopán lévő címke mutatja.

—- Kizárólag csak ideiglenesen használjuk a pótkereket defekt esetén. Az ideiglenes pótkerék használatakor az X-Mode hatékonysága csökken.

Ha a lejtmenet ellenőrző funkció folyamatosan hosszú ideig működik, a a féktárcsa hőmérsékletét növelheti, ha túlmelegszik, a lejtmenet vezérlő funkció átmenetileg le lesz tiltva. Ebben az esetben, a Hill Descent vezérlés jelzőfény kialszik. Amikor a lejtmenet vezérlő jelzőfény kialszik, a Hill Descent funkció le van tiltva.

Dr. Déry Péter
www.lezerdent.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.