A boxermotor

Olvasóink értékelése:  / 28
ElégtelenKitűnő 

  A boxermotor 


Azt a motort nevezik bokszermotornak, amelynél a hengerek laposan egymással szemben fekszenek. Ez az építési mód garantálja a motor kiegyensúlyozott járását, a legmagasabb fokú megbízhatóságot éppen úgy, mint az alacsony tömegközéppontot és ezzel az optimális menettulajdonságokat.

 

 

 

Hogyan lehetséges az, hogy egy olyan vállalat, mint a Subaru úgy dönt, hogy egyes dolgokat következetesen máshogyan csinál? Egészen egyszerűen: mert a Subarunál nem a legolcsóbb, hanem a legjobb megoldást keresik arra, hogy jó autókat készítsenek. Ezért a Subarunál egy olyan motorkoncepcióra bízták rá magukat, amely ma még csak a nagyon exkluzív német sportautóknál található meg. A bokszermotor alapelve egyébként a repülőgépgyártásból származik, hiszen ott olyan hajtóművekre van szükség, amelyek nagyon hatékonyak, sima járásúak és megbízhatóak. Bizonyára a légi közlekedéssel való kapcsolat miatt is a bokszermotorok személygépkocsikban történő alkalmazása a Subarunál régi hagyományokra tekinthet vissza.

 

          

 

Már 1965-ben bevetésre került a Subaru 1000-ben az első bokszermotor. Jelenleg szinte minden Subaru modellnél megtalálhatóak a bokszermotorok. A 120 LE-től a turbófeltöltéses 320 LE terjed a paletta. A bokszermotor előnyei kézenfekvőek: a hengereknek az egymással szemben való elhelyezése miatt a dugattyúk mozgásakor keletkező erők kioltják egymást. Az eredmény egy selymesen járó motor, amelynél szinte alig érezni vibrációt. De talán még fontosabb az a tény, hogy a bokszermotorok nagyon alacsonyra vannak beépítve, és az azonos súlyú hengersorok miatt nagyon jól ki vannak egyensúlyozva. Ezáltal megvalósíthatóvá válik a mélyebb tömegközéppont és a szimmetrikus futóműkoncepció. Mindezek az előnyök természetesen hasznára válnak a Subaru menettulajdonságainak.

 

 

 

           

 

 

                 

 

    

 

 Egyrészt halkan és kulturáltan gurul, másrészt a bokszermotor együtt a szimmetrikus összkerékhajtással gondoskodik a kiegyenlített úttartásról. Akkor is, ha ilyen motorok gyártása némileg költségesebb a Subaru számára (a két, elválasztott hengersor által lényegesen több alkatrész kerül felhasználásra, mint a hagyományos soros motoroknál), ennek a koncepciónak a verhetetlen előnyei megérik.

 Dr. Déry Péter  www.lezerdent.hu

Jelentkezz be!

Aktuális események

Szo márc. 25 @ 2:00PM - 10:00PM
2 éves az eSTi Győri, 2017 március 25, szombat
V ápr. 23 @ 1:00PM - 06:00PM
Kakucsring 2017 Április 23-a Vasárnap délután
Szo máj. 13 @ 8:00AM -
Subaru Klub Majális Törökmezőn
Szo jún. 17 @ 8:00AM - 05:00PM
OST XIV Drótszamár Kemping

Eseménynaptár

Előző hónap Május 2017 Következő hónap
H K Sz Cs P Szo V
week 18 1 2 3 4 5 6 7
week 19 8 9 10 11 12 13 14
week 20 15 16 17 18 19 20 21
week 21 22 23 24 25 26 27 28
week 22 29 30 31