Hasznos tudnivalók a 07-es OBK-ról

 

Hasznos tudnivalók a 07-es OBK-ről

 

A Service Manual és a kézikönyv áttanulmányozása után, -hogy  megértsük az autó viselkedését, v. ki tudjuk használni az autó kényelmi, biztonsági lehetőségét-  hasznos lehet tudni a következő adatokat. 
A hozzáférhető anyag átolvasása meglehetősen sok időt vesz igénybe, ezért gondoltam, hogy a fontosabbnak tűnő részeket kijegyzetelem, hogy az ezt érdeklő OBK/Legacy tulajdonosokat megkíméljem a teljes anyag időtrabló olvasásától. 

Multiinformationsdisplay 

A le-föl nyíllal a kijelző léptethető, hogy a különböző funkciókat jelezze. 
A középső kapcsolóval (SET) lehet a beállításokat változtatni. 
A Gyújtás bekapcsolása után 10 mp-en belül nyomjuk a középső Set gombot legalább 2 mp-ig. 
Meter setting 
Nyilat nyomva: Initial movement 
Nyomj SET – kiválaszthatod a pontot, amit be akarsz állítani 
Be kell állítani a dátumot. (lehet, hogy itt nem engedi, akkor a GPS monitoron állítsd be az aktuális dátumot, időt) 
Ezután beállíthatod a saját, v. bárki szülinapját, ezután aktuálisan előtte figyelmeztet: Birthday soon, majd aktuális időpontban Happy Birthday – t írja ki . 
Na hát ez nagyon kedves tőle!

Ugyanígy beállíthatod az Anniversary időpontot,- én a házassági évfordulót programoztam be. (persze ez is ugyanúgy figyelmezetni fog) :

Happy Birthday 

Anniversary 

A külső hőmérsékletet kiírja, -ha a hőmérséklet 3 C° alá sűllyed, megjelenik a 3 C°, és villogni fog , figyelmeztetve a fagyveszélyre. 

Az utazási időt mutatja az E/T . A gyújtáskapcsoló elfordítása után 2 óra elteltével villog 3 mp-ig, hogy figyelmeztessen, pihenőt kell tartani. Ha nem állunk meg, ezután óránként fog villogni 5mp-ig. 

AWD jelzés villog, ha az egyik kerékben lényegesen kevesebb a légnyomás. (defekt) 

A Hátsó ablaktörlő Intervall állásban a sebesség függvényében gyorsabban-lassabban töröl. 

Az állítható hátsó klímaszellőző csak a felső, – alsó, – alsó-felső légárambeállításnál működik. 

Ebben az esetben a középkonzol-doboz belső szellőzőrácsának nyitásával/zárásával a dobozt hűteni/fűteni lehet 

csomatartó alsó borítása megfordítható, ha koszosat szállítunk. 

Az Automata váltó visszakapcsol intenzív fékezésnél, (motorfék!) 5.-ből 4.-be, ha 126 km/ó-nál lassabban megyünk, v. 4-ből 3-ba, ha 86 km/ó-nál lassabban megyünk. 

Hegymenetben, hogy ne kapcsoljon föl fölöslegesen az automata, érzékeli a gázpedál állását (elektromos gázpedál) és a ford. számot, nem fog fölöslegesen fölkapcsolni. 

A sebváltó hátramenet kapcsolását 10 km/ó seb. fölött reteszeli. (ez alatt sem ajánlatos rükvercbe kapcsolni, csak ha teljesen áll az autó!) 

SI-Drive kapcsoló 
Amíg a műszerfalon a kék lmpa világít, nem kapcsolható S# 

Fékasszisztens működésbe lép vészfékezéskor. 

ABS 4 CH csak 10 km/ó fölött működik. Az előző típusokhoz képest még finomítottak a működésén. 

EBD segít a jobb fékhatás elosztásában. 

VDC és kipörgésgátló 1 kapcsolóval kikapcsolható. Sárban, nagy hóban, ha nem tud kijönni az autó, ajánlott kikapcsolni. 

Vontatás gyári előírás szerint 2100 kg vomtatható tömeg Mo-on 1460 kg. 
Horognyomás 84 kg. Vontatni csak S-ben, v. S#-ben szabad. Motorféknél bármelyik használható.

Kb. ennyi, természetesen csak annak érdekes elolvasni, akinek ez újdonság, akinek ezek a tulajdonságok már ismertek voltak, azoktól elnézést kérek … 

 

Dr Déry Péter

www.lezerdent.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.