Outback 3.0R 2005

Olvasóink értékelése:  / 12
ElégtelenKitűnő 

SUBARU OUTBACK 3,0R 2005

 

 

 

     Outback adatai: click                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Az összes prémiummárka előtt világelsőként mutatta be a Subaru az állandó összkerék meghajtású Outback-et 1996- ban” Sport Utility Vehicle” ( S.U.V.) néven, ezzel új kategóriát teremtve.

Ma az Outback 3.0R hathengeres boxermotorral ( 250 Le 3 l Hengerürtartalom) már a prémium osztályba tartozik. Ez nem az előző típusoknak a továbbfejlesztett változata, hanem egy teljesen új változat, elegáns külsővel és emellett megtartotta a dinamizmusát és robosztusságát.

A törésteszteken minden idők legjobb eredményét érte el!  
Németországban kategóriájában a AWD autók között az 1. helyen végzett, megelőzve az Audi A4-et és A6-ot!
Japánban az év autójának választották!
A meg-nem hibásodási listákat évek óta vezeti, de mindenképp az első 5 között van!
Német országban a SUV-ok között az elvontatható legnagyobb tömeget az Outback mozdította el, megelőzva a Mercedes, BMW,     Land Rover, stb.  típusokat.

Biztonság:

Az Outback 3.0R –ban a Subaru alapkiadásban kínálja az állandó szimmetrikus összkerékhajtást, (AWD), elektromosan vezérelt 5 sebességes tanuló-automata sebességváltót -kapcsolható sportfokozat és manual váltással- (E-5AT), elektromos fékrendszert (EBS), 4 csatornás ABS-t,   az aktív nyomaték elosztást (VTD) és kikapcsolható a kipörgésgátló.  
 A csúszós úton a középső elektronikusan vezérelt differenciál a változó forgatónyomatékot úgy osztja szét az első-hátsó tengely között, hogy a kerekek mindig a maximális vonóerőt adják, gondoskodnak arról, hogy az autó minden körülmények között neutrális kormányzású maradjon. 
Alapkiadás még a hátsó szintszabályozás, így az új csúcs-Outback mindig a legoptimálisabban van kibalanszírozva.
A menetstabilizációs rendszert, a VDC-t azért fejlesztették ki, hogy a Subaru amúgy is példaszerű aktív biztonságát még tovább fokozzák. A menetstabilizációs rendszer önállóan korrigálja a fékezési erőt -kerekenként- és a benzin adagolását veszélyes kanyarokban és kormányzási manőverek során. Különösen csúszós utakon viselkedik ez a rendszer úgy, mint egy figyelmes másodpilóta. 

A hátsó differenciál limitált zárral  ellátott.
 

Belső:

Vezető orientációjú ergonómia és kimondott luxus látható a 3.0R műszerfalán. Jól leolvashatók a kerek műszerek, magasságban állítható a Momo-kormány, bőr bevonattal, kormányról vezérelhető az autó-hifi berendezés. A vezető és utas oldalon 8 irányban elektromosan állítható az ülés, elektromos ablakemelők, külső fűthető tükrök, fűthető első szélvédő- szolgálják a kényelmet. A két üvegtető szintén elektronikusan mozgatható. Széria kiadás továbbá: fűthető első ülések Ivory bőr borítással, tempomat, klíma automata, programozható központi zár rádióvezérléssel, sztereo kazettás -6 lemezváltós CD-rádió. A tájékozódást navigációs rendszer könnyíti meg, -érintőképernyős kijelzőn jelenik meg, 
A motorház tető és az ajtók alumínium, merevítések valamint számos alkatrész könnyűfémből készült. Ezzel az előző típushoz képest még merevebb karosszériát értek el, anélkül, hogy ezzel a súly növekedett volna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

belső térben öt felnőtt és 528 l csomag kényelmesen elfér finom bőrbevonaton, ehhez jön még az italtartó elől-hátul, és még egy sor tartó-fiók mindenféle apróságnak. A hátsó üléstámlák 2:1 arányban lehajthatók, így a raktér 1646 l.-re növelhető. 
Új a fényűző több lengőkaros hátsó futómű, ami a menetstabilitás fokozására szolgál és ezzel a még nagyobb aktív biztonságról is gondoskodik. Ez a konstrukció ráadásul jelentősen meg is növeli az Outback csomagterét, mivel nagyon helytakarékosan építhető be. 

Méret:
 A keréktávolság 1495/1485 mm, a  tengelytáv:2670 mm. A terepjáráshoz szükséges hasmagasság 200 mm.
 2,1 t fékkel ellátott utánfutót vontathat 12% emelkedőn. Ezzel az Outback egyike a legjobbaknak a saját kategóriájában

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motor: a különösen kultúráltan futó, Amerikában 250 LE, Európában 245 LE, 3l DOHC változó szelepvezérlésű  boxer 

motor a legmodernebb motorépítésnek egy parádés példája . A szabályozott hosszúságú szívótorok (ECU) eredménye 
a széles tartományban fennálló magas forgatónyomaték. A forgatónyomaték 80 %-a már 2000/min fordulaton
 rendelkezésre áll.

                    

 
A vízszintesen egymással szemben működő dugattyúk  nagyon laposan helyezkednek el, ami a Subarunak alacsony súlypontot ad, - ez jobb úttartáshoz vezet. Mivel a dugattyúk egymással szemben mozognak, a motor teljesen vibráció mentesen fut.

A mélyen fekvő súlypont és a hossztengely irányában elhelyezkedő motor lehetővé teszi a boxernek a direkt erőátvitelt. Ugyanis a motor-erő a motorból áttétel nélkül jut a váltóba, onnan a kardántengelyre, egészen a hátsó tengelyig. Tehát az egész meghajtáslánc teljesen szimmetrikus, és kiegyensúlyozott. És ennek az egyenletes súlyelosztásnak köszönhetően az állandó négykerék meghajtás hatásfokát az Outback mind a négy kerékre maximálisan ki tudja használni. Mindkét tengely annyit kap a motor erejéből, amennyi a stabil haladáshoz szükséges. Ekkor beszélhetünk optimális vonóerőről, ez biztosítja a lehető legbiztosabb úttartást. Összkerékhajtásnál tehát minden kerék hozzájárul a maga részével a gondtalan vezetési élvezethez.

 

 

         

Nincs Subaru AWD nélkül!
 

Az állandó négykerék hajtás a motornak a legnagyobb lehetőséget adja ahhoz, hogy az erőt egyenletesen vigye át a talajra. Ezáltal javul az úttal való kontaktus, az úttartás érezhetően stabilabb, tehát biztosabb akár aszfalt, nedves, murva, jég, vagy hó borította utakon. Különösen a kanyarban mutatkozik meg az AWD előnye. Ehhez járul még a VDC, ami a kanyarban a fékekre hat, elosztja a forgatónyomatékot a 4 kerék között, visszaveszi a motor fordulatszámát, mindezt a mp. tört része alatt, ezzel is növelve a Subaru stabilitását. 
 
Nem csak az aktív biztonságban tűnik ki a Subaru, nagy súlyt fektetnek a passzív biztonságra is. Speciális fémprofilokat használnak , amelyek a karosszériának a tartó-támasztó neuralgikus pontjait erősítik. Ehhez jön még a megerősített ajtó pántok, és a speciális keretprofilok, amelyek a tetőn futnak körbe. A biztonsági övek feszítő- és határoló automatikával vannak ellátva. Az első fejtámlák ütközéskor előre billennek, két első, oldalsó és  függönylégzsák elöl, -hátul 2 oldalsó - összesen 8  légzsák nyújt védelmet, hátul 3 db 3 pontos biztonsági öv, és 3 fejtámla véd.

 


  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dr Déry Péter
www.lezerdent.hu

 

 

 

 

 

Jelentkezz be!

Aktuális események

Szo márc. 25 @ 2:00PM - 10:00PM
2 éves az eSTi Győri, 2017 március 25, szombat
V ápr. 23 @ 1:00PM - 06:00PM
Kakucsring 2017 Április 23-a Vasárnap délután
Szo máj. 13 @ 8:00AM -
Subaru Klub Majális Törökmezőn
Szo jún. 17 @ 8:00AM - 05:00PM
OST XIV Drótszamár Kemping

Eseménynaptár

Előző hónap Május 2017 Következő hónap
H K Sz Cs P Szo V
week 18 1 2 3 4 5 6 7
week 19 8 9 10 11 12 13 14
week 20 15 16 17 18 19 20 21
week 21 22 23 24 25 26 27 28
week 22 29 30 31