Tribeca

Subaru  B9 Tribeca

B9 Tribeca, a márka új zászlóshajója 2005 januárjától!

2005. január 10-én tartották az Észak- Amerikai Nemzetközi Autószalonon az új Subaru zászlóshajó világpremierjét. A modellt a Subaru of Indiana Automotive, Lafayette-i gyárában szerelik, 2005 nyarán kerül az amerikai kontinens szalonjaiba, de röviddel utána várható az európai bevezetése is, mondta közelebbi időpont megjelölése nélkül a sajtótájékoztatón Kyoji Takenaka az FHI elnök-, vezérigazgatója. A B9 Tribeca név több összetevőből született, B mint boxer, 9 mint a modell kódja, „Tribeca” pedig New York azon városrésze, ahol új trendek születnek (Triangle Below Canal Street).

A hagyományokhoz hűen, az autó állandó szimmetrikus összkerékhajtás rendszerével közvetíti az útra kereken 3000köbcentis szívómotoros DOHC vezérlésű motorjának 245lovas teljesítményét, és 297Nm-es maximális nyomatékát.

A gyár célja egy olyan új generációs 7 üléses sportos haszonjármű piacra dobása volt, mely ötvözi, sőt tovább fokozva kiegészíti az Outback és Forester használati értékeit. Elsődleges célcsoportnak az olyan fiatal családokat tartják, amelyek a mai rohanó világban minél kevesebb kompromisszum kötésére hajlandóak a funkcionalitás és a dizájn tervezők egymás ellen vívott belső harcainak csatamezején született modelleknél.

A flexibilis ülésrendszernek köszönhetően egy jól variálható rakodóteret kapunk, bár a képek alapján 7 utas esetén komoly szükségünk lehet egy nagyobb méretű tetőcsomagtartóra, ha hosszabb távú utazásra indulunk.

 

A B9 Tribeca autó tulajdonosának extrém szabadidő-sport helyszíneinek megközelítéséhez az AWD hajtáson túl, a modell 213mm-es szabad hasmagassága a garancia. Az akadályok még könnyedebb leküzdésében 18”-os
könnyűfém felnikre szerelt, 255/55-ös abroncsaink a partnerek. Öt sebességes, a Prodrive-val közösen kifejlesztett SPORTSHIFT funkciós, kézi álláson VTD (fokozat tartó) automata váltóval szerelik az autókat, mely már a 2004-es Outback és Legacy modellekből is ismerős lehet számunkra.

A hátsó felfüggesztésnél újdonságként jelent meg a kettős villás felfüggesztési rendszer, amely csökkenti a káros rezgéseket és ugyanakkor javítja az utazás komfortját, még a leghátul ülő utasoknak is nyújt funkcionális teret.

 

A második üléssor 200mm-el hátrébb csúsztatható, így növelve az utazás kényelmét négy vagy öt utas esetén. Extraként rendelhető, szintén a második és a +1 üléssorban ülők szórakoztatására, egy a tetőből lenyíló DVD lejátszóval összekötött 22cm képátlójú képernyő, melyre videokamera, vagy videojáték is köthető.

 

Az elöl ülőket teljes mértékben körülöleli a ketté osztott cockpit. Végre megjelent a kétoldali légkondicionáló, a középkonzol tetején pedig érintőképernyős navigációs rendszer, és fedélzeti számítógép található, melyen akár menet közben is ellenőrizhetjük a gumiabroncsok nyomását. Szériában 100W teljesítményű, MP3 lejátszós CD-s rádióval szerelik, mely természetesen a kormányról is vezérelhető.

 

A B9 Tribecában a szériafelszereltség keretein belül helyett kapott a menetstabilizáló rendszer (VDC), mely folyamatosan felügyeli a nyomatékelosztást, a háromezres motor teljesítményét és az egyes kerekek fékezését. A megfelelő lassulásról négy csatornás ABS gondoskodik, mely a
maximális elérhető fékezés érdekében elektronikus fékerő-elosztóval van kiegészítve. A passzív biztonság jegyében, további 50%-al erősebbé tették az új Legacyból már ismerős gyűrűs utascella védelmi rendszert, így növelve az 1925kg-os autóban ülők biztonságát. Széria a kétfokozatú, utasérzékelős utas- és vezetőoldali légzsák, a dupla oldallégzsák (oldal, és függöny).

 

Subaru B9 Tribeca H6-3.0

– H6-3000cc DOHC
– 245LE @ 6600ford/perc
– 297Nm @ 4200ford/perc
– 5AT SPORTSHIFT
– 2749mm tengelytáv
– 4822mm hosszú
– 1878mm széles
– 1686mm magas
– 213mm hasmagasság
– 1925kg
– 255/55 R18 kerekek
– 64L-es üzemanyagtartály
– 10 pohártartó 😛

Dr Déry Péter www.lezerdent.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.