Tribeca B9 3.0R

 Tribeca B9 3.0R teszt 

A Tribeca megjelenése óta foglalkoztat a gondolat, hogy Outback, vagy Tribeca legyen a következő autóm. Az első Tribecát Pumuklinál láttam, beleülhettem, a gombokat nyomkodhattam, nézegethettem. Már akkor nagyon tetszett! Most lehetőségem nyílt közelebbről is megismerkedni vele, Emil Frey-től kaptam kipróbálásra egy Exclusive felszereltségű 7 üléses Tribecát.

testtribeca3.0.2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Tribeca inkább a szabadidő eltöltésére van kihegyezve. (mint a neve is mutatja: SUV) Nagyobb az Outbacknél, hosszban 13 cm-el, szélességében 11 cm-el. Ez magával hozza, hogy a súlya is jóval több, ami nyilván a fogyasztásban is megmutatkozik. Nekem a tesztfogyasztás vegyes használatban 14,4 l volt. (Város, – nagy forgalom!- +országút) De hát valamit –valamiért!


Azt gondolná az ember, hogy a 3 l-es 6 hengeres boxer nehezen birkózik meg a majdnem 2 tonnás tömeggel, de nem így van! A már ismert motorhoz kifejlesztettek egy, az autó méreteihez illő, 5 sebességes automata váltót, ami elfeledteti velünk az autó súlyát! Meglehetősen mozgékony, jól gyorsuló autó benyomását kelti, jól reagál a gázpedál lenyomására, a sebességváltó az Outbackhez képest szaporábban dolgozik, magasabb fordulaton tarja a motort, hogy jól ossza be a motor erejét. Mivel automata, váltson amennyit akar, engem nem fáraszt, nem venni észre amikor vált, azt sem tudni, éppen hol jár. De nem is érdekes, nyugodtan rá lehet bízni a feladatot, mert érezni, hogy jól teszi a dolgát. Azért ha akarunk, kézzel is beavatkozhatunk a nyomaték elosztásába, vagy átválthatunk Sport fokozatba. A motor csöndes, rezgésmentes, csak magasabb fordulatszámnál adja tudtunkra, hogy azért ő hajtja az autót, de akkor is csak diszkréten surrog.
Az év végére jön hozzánk is az új, 3,6 l-es boxer 260 Le-vel és nagyobb nyomatékkal, az azért jobban illik majd a Tribeca tömegéhez. Talán egyszer lesz 6 hengeres dízel boxer is, az valószínű kelendőbb lesz Európában, mint a benzines.

 

A Tribeca európai kiadásában a futóművet átdolgozták, keményebb csillapítást kapott, mint az amerikai testvére.
 

testtribeca3.0.3.jpg

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Erről a magyar kereskedők tudnának bővebbet mondani, akik Amerikából hozták be az első Tribecákat, majd később az európai típusokat. Nekik módjukban állhatott kipróbálni mind a két változatot, minden esetre az általam kipróbált európai autó futóműve nagyon kényelmes. A felfüggesztés keménységének megállapítását én szubjektív dolognak tartom, természetesen bizonyos határokon belül azért vannak elvárásaim. De például a 07-es Outback felfüggesztése lágyabb, nekem (és gondolom a fejlesztőmérnököknek is) jobban tetszik, mint az előző feszesebb beállítás, de ezzel nem mindenki ért egyet.

Minden esetre a Tribeca nem hintázik, de azért nem is rázza ki az ember fogaiból a töméseket. Adódik ez a nagyobb súlyból is, érezni, hogy az autó kerekei nem kis terhet jelentenek az aszfaltnak, amelyek már méretüknél fogva is simán átgördülnek a kisebb útegyenetlenségeken. Meglepően fordulékony, a fordulási íve megegyezik az Outbackéval.

Börzsönyben kipróbáltuk milyen is egy igazi szabadidőautóval tölteni a szabadidőt, -mondhatom nagy élmény volt. A kanyarokban biztonságosan fordul, az emelkedők nem nagyon izgatják, és amikor az aszfaltról letérve egy tisztást kerestünk a fényképezés kedvéért, hát ott sem jött zavarba! 

testtribeca3.0.4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kormány áttétele elég nagy, a kanyarokban szorgalmasan kell tekergetni, ennek fejében viszont könnyen megy, egyáltalán nem kellemetlen, könnyű megszokni.

A külső megjelenéséről megoszlanak a vélemények. Egy biztos, nem lehet összetéveszteni a formáját a többi szabadidő autóéval. Nekem határozattan tetszik, minél többet látom, annál inkább.

A biztonságról a már közismert szimmetrikus AWD, 4Ch ABS, kikapcsolható VDC, EBD és még jó pár varázsbetűs szerkezet gondoskodik, a passzív biztonságot a 8 légzsák, aktív fejtámlák, biztonsági öv feszítők és a karosszéria biztos védelme jelenti. Az autó minden törésteszten kiemelkedő eredményt ért el! (5 * !)
 

testtribeca3.0.5.jpg

 

 
 
 
 

testtribeca3.0.6.jpg

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

A belseje egyértelműen mindenki kedvence! A futurisztikusan ívelt műszerfal, a J1 előtti kidolgozás első osztályú!….

testtribeca3.0.7.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

testtribeca3.0.8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A kijelzőn megjelent pluszként az Audio adatai, itt minden információ leolvasható, nem kell a rádió kis képernyőjét böngészni (nincs is). Szépen szólnak a hangszórók, 6 CD-t tud váltogatni és fogadni tudja az MP3-at is. Ehhez külön Auxiliary csatlakozója is van.

testtribeca3.0.9.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A display ugyanaz, mint a 07-es Outbacké, ellenben a fogyasztás mutatója 30l/100 km-ig van kalibrálva, amire szükség is van, mert egy kövérebb gáznál ki is szalad addig a mutató. (OBK 15l/100 km-ig mutat)
A tolatásnál kicsit meglepett, mert a képernyőn hirtelen autók és gyalogosok kezdtek mozogni, nem kis időbe telt, míg átfutott az agyamon, hogy ez nem TV adás, hanem a mögöttes forgalom! Miután megszoktam, nagy segítséget jelent, különösen, hogy az autó szélességének folytatásában zöld sárga és piros vonal jelzi a távolságot és az autó szélességét. A navigáció is lehívható, de sajnos még mindig csak tőlünk nyugatra használható.

A kézifék helyett lábifék van, ami nagyon ötletes, mert középen nem foglal helyet és ráadásul lábbal kényelmesebb egy nagyot nyomni a pedálon, mint kézzel erőlködni. Esetleg még lehetett volna fokozni a kényelmet, mint az Audinál: egy gomb lenyomására aktivizálódik a kézifék. Persze lehetnek annak is hátrányai.

Az autó kényelme fantasztikus! Bőséges utastér, bőséges raktér. A világos drapp bőrhuzat nagyon jól mutat! Az első ülések motorral állíthatók, nagyon kényelmesek, jó az oldaltartásuk, a vezető oldali ülés beállítását memória rögzíti. Hátul is bőven van hely a lábaknak, bár annak az üléspárnáját kicsit keménynek találom, az ülőlapja elég rövid. Nyilván így tudtak helyet szorítani a harmadik üléssornak.
A hátsó ülések háttámlája dönthető, ha az utolsó sorban nem ül senki, akár kényelmesen hátra is lehet dőlni. Ha pedig szükség van a harmadik sorra, akkor egy mozdulattal előrehajthatók, meg még előre is csúszik, hogy a pótülésekre be lehessen csusszanni. Anyukám már erre a mutatványra nem vállalkozna, de két gyerek kényelmesen elfér hátul is és még marad jókora hely a csomagoknak. A csomagtartóban jó pár rögzítő fül van, amelyekhez kiköthetjük a táskákat, hogy a kanyarokban ne kóvályogjanak.

testtribeca3.0.10.jpg
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Hogy a gyerekek unalmukban ne egymást (és a szülőket) szekálják a hosszú úton, a tetőből lehajtható egy DVD lejátszó, amelyhez 2 db. drótnélküli fejhallgató tartozik, távirányítóval szabályozhatjuk a lejátszást. Nem rossz ötlet!

testtribeca3.0.11.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Hátul a tetőről jövő hideg/meleg levegő állítható külön, a hátul ülők jó komfortérzete érdekében.

 

testtribeca3.0.12.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A DVD lejátszó mellé került a hátsó traktus szellőzése, ami a két ülés között önállóan szabályozható.

Mivel a tetőablak miatt a belső világítás hátra került, jó ötlet, hogy a gyújtáskulcs kihúzása után az első térképolvasó lámpák is kigyulladnak, hogy elöl ne a sötétben kelljen vakoskodni. Ezt az Outbacknél nagyon hiányolom!

Visszatérve az elején fölvetett kérdésre, miszerint Tribeca, v. Outback, -mind a kettő teljesíti a feladatokat, ami a szabadidő autóval szemben elvárható. Az OBK kisebb, könnyebben mozog városi közlekedésben, a Tribeca szabadban érzi jobban magát, nagyobb a teherbírása, raktere, utastere. Mindenképp kényelmesebb egy aktív nagy családnak, akik szeretnek kirándulni, síelni.
Nehéz a döntés, de mivel nálunk a gyerekeink már önállóak, többnyire már csak a nejemmel ketten utazgatunk, nekünk untig elég az Outback. De azért szívesen ültem a nagytestvérben, jó volt 1-2 napig és néhány kilométerre magaménak érezni és kipróbálni ezt a nagyon jó építésű kényelmes, biztonságos autót! Köszönet SH-nek a lehetőségért!

Nem tetszett:
Vontatható tömeg: 2000 kg (OBK: 2100 Kg)
Tetőterhelés: 80 kg (OBK 100 Kg)
Fogyasztása (teszt szerint) 14,5 l
Benzintank: 65 l

Tetszett:
Kényelme
Felszereltsége
Üléspozíció
Mozgékonysága
Jó vezethetősége
Belső tér

 

Teszt: Dr. Déry Péter
Képek: Dr. Déry Péter

www.lezerdent.hu
 

És még néhány kép a kirándulásról:

testtribeca3.0.13a.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

testtribeca3.0.14.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

testtribeca3.0.15.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

testtribeca3.0.16.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________
T
eszt: Dr Déry Péter
 www.lezerdent.hu
Képek: Kara László

Subaru 4WD-Technologie: Active Driving, Active Safety              
 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.