BOV

Olvasóink értékelése:  / 3
ElégtelenKitűnő 

Köztudott, hogy a turbófeltöltőknek szüksége van egy bizonyos időre amíg a turbina felpörög teljes fordulatszámra az alap forgási sebességéről. Ez az idő több tényezőtől függ, mint például az tehetetlenség, levegőáramlási hatásfok, visszaható nyomás, stb. A problémát részben megoldja egy lefúvószelep beépítése (BOV - Blow Off Valve), ami működésbe lép minden esetben amikor a vezető elveszi a gázról a lábát. A lefúvószelep elengedi a felesleges nyomás alatt lévő levegőt ami a turbófeltöltőből jön, mialatt a szívócsonkok zárva vannak, megakadályozva így a turbina megállását és az ezzel együtt járó károsodást. Versenyautók esetében gyakori, hogy nagyobb turbófeltöltőt építenek be nagyobb teljesítmény elérése érdekében, a turbónyomás növelésével. Nagyobb turbófeltöltők esetén nagyobb a turbólyuk is a nagyobb a tehetetlenség miatt, és ebben az esetben a lefúvószelep nem elég hatékony ahhoz, hogy a turbinának ne csökkenjen jelentősen a forgási sebessége gázelvételkor. Ráadásul rally autók esetében kötelezővé van téve egy turbó-szűkítő (amit a FIA ír elő), aminek az egyik funkciója, hogy növelje a turbó késedelmi idejét. Ezért a verseny- és különösen a rally-autók esetében, ahol kritikus a nyomaték és a motor rendelkezésre állása gyakori az ALS rendszerek alkalmazása.

Jelentkezz be!

Aktuális események

Szo okt. 28 @ 4:00PM - 10:00PM
Esti Győri Subaru Találkozó okt.28.
Szo dec. 02 @12:00AM
Debreceni Subaru Talákozó...röviden DST!
K dec. 05 @ 8:30PM -
Subaru Pesti eSTI 2017.12.05.
Szo dec. 09 @ 5:00PM - 10:00PM
Subaruklubos évzáró gokart verseny
Szo jan. 13 @ 6:00PM -
2018 Évnyitó Ebéd 01.13. Szombat
Szo febr. 03 @11:00AM -
KST Keleti Subaru Találkozó

Eseménynaptár

Előző hónap Január 2018 Következő hónap
H K Sz Cs P Szo V
week 1 1 2 3 4 5 6 7
week 2 8 9 10 11 12 13 14
week 3 15 16 17 18 19 20 21
week 4 22 23 24 25 26 27 28
week 5 29 30 31