Subaru STi – Subaru Tecnica International

Subaru STi – Subaru Tecnica International

Subaru STi
Alapítva: 1988. április 2.

A cég feladatai közé tartozik:
– A Subaru Motorsport tevékenységeinek irányítása.
– A motorsportban használt motorok és karosszériák gyártása és fejlesztése.
– Utcai STi modellek tervezése és gyártása.
– Utcai tuning alkatrészek tervezése és gyártása.
– Subaru értékesítési pontok szerelőinek felkészítése.

Történelmi visszatekintés:

1989.01.:
Új, a FIA által is hitelesített 100.000km-es átlagsebességi világrekord a Subaru Legacyval: 223.345km/h

1990:
Első teljes év a Rally Világbajnokságon. A legjobb elért eredmény egy abszolút 4. helyezés. Az első győzelem N csoportban a Safari Rallyn történt.

1991:
A szalonokban rendelhető a Legacy STi. Legjobb Rally VB eredmény: absz. 2.

1993:
A Legacy első Rally VB győzelme az Új-zéland Rallyn.

1994:
Elkészült az első utcai Impreza STi. Elkészült az első igazi veresenyautó alap is, az Impreza WRX STi RA.

1995:
Tovább fejlesztették az elődöd, és így elkészült a második generációs Impreza WRX STi RA. A Subaru World Rally Team Colin McRae segítségével megszerzi a Subarunak a versenyzői, és a gyártók világbajnoki címét is.

1996:
Impreza WRX STi RA III. Újból megnyerjük a gyártók világbajnoki címét.

1997:
Impreza WRX STi RA IV. Újból megnyerjük a gyártók világbajnoki címét.

1998:
Bemutatják az Impreza 555 replika STi-t, és a már a megjelenése pillanatában az utolsó darabjáig elkelt 400+2* korlátozott példányszámban gyártott modellt, a márka igazi unikumát, a Subaru Impreza STi 22B-t.

A nagy igyekezetben valahogy megfeledkeztek a gyári top pilótáról Colin McRae-ről, és navigátoráról Derek Ringer-ről. Ezért számukra utólag gyártottak le 2db, „nulladik” sorszámozott modellt, így most összesen 3db STi 22B büszkélkedhet ezzel a sorszámmal.

2000:
Bemutatták a Subaru Impreza STi S201 Electra-t.

2001:
Richard Burns elnyeri a versenyzők világbajnoki címét. Mivel Colin Skótnak vallja magát, ezért Richard az első angol nemzetiségű rally világbajnok. Sajnos nem sokáig örülhetünk az 1-es rajtszámnak, mert Richard 2002-re leszerződik a Peugeot-hoz.

2002:
Bemutatták a Subaru Impreza STi S202-t, a Legacy STi S401-et és a 2. generációs Forester STi-t.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.